SZKOLENIE ONLINE Typologia klientów – trudny klient nie istnieje

Przemysław Mik
Praktyk sprzedaży, trener, konsultant
Obejrzyj fragment szkolenia

Typologia klientów – trudny klient nie istnieje

Wielu handlowców mówi „to trudny klient, nie dam rady mu nic sprzedać”. Kłopot w tym, że potem okazuje się, że konkurencja mu sprzedała, a Ty nie. Dlaczego? Jeżeli NIE potrafisz „czytać” Klienta, nie wiesz, jak z nim rozmawiać, to większość klientów będzie dla ciebie „trudna”. Z drugiej strony, jeżeli potrafisz zdefiniować, z jakim typem klienta rozmawiasz i dostosujesz do niego swoje zachowanie i słowa, to zauważysz, że trudnych klientów nie jest aż tak wielu. Analogia jest taka, jakbyś chciał się dogadać z Kaszubem mówiąc gwarą śląską. Może się jakoś będziecie rozumieć, lecz ta rozmowa będzie trudna, uciążliwa i obarczona wieloma różnymi interpretacjami. Dzięki temu szkoleniu łatwiej zrozumiesz, kim jest Twój klient, jak postępuje, jakie ma motywatory, jak z nim rozmawiać i postępować, abyś mógł po prostu łatwiej i szybciej mu sprzedać. W sprzedaży nie ma czegoś takiego jak „trudny klient” są tylko słabo przygotowani sprzedawcy. Pytanie czy wciąż chcesz mieć trudnych klientów?

Podczas tego szkolenia online dowiesz się:

  • jak obsługiwać klienta typu czerwony choleryk, czyli typ dominujący, klienta typu żółty sangwinik, czyli typ entuzjastyczny, klienta typu zielony melancholik, czyli typ wahający się i klienta typu niebieski analityk, czyli typ chłodny
  • co jest ważne dla każdego z wymienionych typów klienta podczas rozmów ze sprzedawcą i o czym powinieneś go informować
  • jakie są typowe zachowania tych czterech typów klientów, co lubią w twojej ofercie, jakie twoje działania docenią, jak z nimi rozmawiać, czego unikać, jakie są ich mocne i słabe strony
  • z którym typem klientów nie powinieneś nawiązywać zbyt bliskich kontaktów i mówić po imieniu
  • do którego typu klientów należy mówić spokojnie, wolno, bez emocji, rzeczowo
  • kiedy podpierać się szczegółami, przedstawiać dowody pisemne, badania, porównania
  • który typ klientów preferuje kontakty nieformalne i załatwianie spraw służbowych w „małych porcjach”
  • kto potrzebuje dużo czasu do namysłu, gdy musi podjąć decyzję i jacy klienci docenią twoją postawę jako cierpliwego konsultanta
  • dla jakiego rodzaju klienta bardzo ważny jest twój uśmiech i kiedy musisz być elastyczny
  • jakiego rodzaju klienta trzeba słuchać bardzo uważnie, ponieważ trudno jest wychwycić konkrety z tego, co on mówi
  • w przypadku, jakich klientów koniecznie musisz stosować podsumowania, ponieważ zapominają dotychczasowe ustalenia i nie są wystarczająco skoncentrowani
  • którym klientom nie prezentować szczegółów, ponieważ jest to dla nich męczące

To szkolenie online przeznaczone jest dla:

  • Osób na stanowiskach sprzedażowych (sprzedawca, konsultant, doradca)
  • Szefów sprzedaży, którzy chcą zweryfikować wiedzę i umiejętności swoich handlowców w zakresie dostosowania techniki sprzedaży do osobowości klienta
  • Wszystkich osób, które chcą nauczyć się, jak dostosować techniki sprzedaży do osobowości klienta
Przemysław Mik
Praktyk sprzedaży, trener, konsultant
Ponad 20 lat w sprzedaży. Karierę rozpoczynał w 1997 roku w Górnośląskim Towarzystwie Prasowym (wydawca dziennika „Trybuna Śląska”) gdzie jako specjalista ds. sprzedaży sprzedawał powierzchnie reklamowe oraz współtworzył komórkę sprzedaży reklamy wewnętrznej PAR (Prasowa Agencja Reklamowa). Następnie, od roku 2000 jako Menedżer Sprzedaży współtworzył dział sprzedaży w Instytucie Zarządzania. W roku 2003 był związany z firmą Take It – Doradztwo Personalne gdzie pełnił funkcję Dyrektora Handlowego. Od roku 2004 (do dzisiaj) Prezes Zarządu McHayes&StewardGroup Sp. z o.o. Twórca Szkoły Zarządzania Sprzedażą, odpowiedzialny m.in. za wyniki podległego zespołu sprzedaży. W ramach działań szkoleniowych, koncentruje się na aspektach postawy, umiejętności sprzedażowych, negocjacjach oraz sprzedaży przez telefon. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej.

Szkolenie online składa
się z następujących elementów:

Filmy
Wprowadzenie 05:38
Opis klienta – czerwony choleryk 06:34
Opis klienta – żółty sangwinik 05:38
Opis klienta – niebieski analityk 07:43
Opis klienta – zielony melancholik 05:12
Scenka – spotkanie z klientem czerwony choleryk 04:45
Scenka – spotkanie z klientem żółty sangwinik 06:22
Scenka – spotkanie z klientem niebieski analityk 06:47
Scenka – spotkanie z klientem zielony melancholik 07:14
Artykuły
4 wiodące elementy wpływające na działania i wypowiedzi klientów 05:39
Jak obsługiwać klienta typu: czerwony choleryk, czyli typ dominujący 03:29
Jak obsługiwać klienta typu: żółty sangwinik, czyli typ entuzjastyczny 03:40
Jak obsługiwać klienta typu: zielony melancholik, czyli typ wahający się 03:13
Jak obsługiwać klienta typu: niebieski analityk, czyli typ chłodny 04:06
Audiobooki
Typologia klientów 26:51

Zdobądź Certyfikat ukończenia szkolenia online

Certyfikat Typologia klientów – trudny klient nie istnieje
Obejrzyj fragment szkolenia

Pozostałe szkolenia

Klienci o SalesOn

Anna Staroszczyk HR Partner w Strauss Cafe

[…] dziękuję całemu zespołowi McHayes StewardGroup za profesjonalną współpracę! SalesOn to świetne narzędzie, które w jednej przestrzeni umożliwia Pracownikom rozwój wielu kompetencji sprzedażowych

Wojciech Cichy Field Sales Director w Danone

[…] rzeczywiście dzięki SalesOn podnosimy nieustannie kompetencje naszego zespołu sprzedaży już od prawie dwóch lat! To wszystko było możliwe dzięki wzajemnemu zrozumieniu, zaangażowaniu i partnerskiej współpracy. Podziękowania dla całego zespołu McHayes Steward Group oraz zespołu HR and Sales Danone

Joanna Mazur-Zwinka Dyrektor ds. Sprzedaży w FFiL Śnieżka SA

Proces rozwoju kompetencji sił sprzedaży to długoterminowa praca. Ważne, aby stopniowo, ze zrozumieniem i z praktycznym zastosowaniem przyswajać wiedzę, a nie „odbyć” szkolenie raz w roku. Dzięki SalesOn jest to możliwe non stop i to bez względu na okoliczności (COVID). Polecam!

Krzysztof Mikoda Sales Director w ZPC Vobro

Dziękujemy za świetny system szkoleń. Zdobytą wiedzę Zespół Sprzedaży wykorzysta od razu praktycznie ponieważ bardzo dobrze to przygotowaliście. Polecam dla każdego Zespołu Sprzedaży w branży FMCG.

Zofia Kotowska-Popik Dyrektor HR w Perła Browary Lubelskie

[…] jest nam bardzo miło, to udana i owocna współpraca SalesOn.pl z Perełką:). Szczególnie cieszy zaangażowanie naszych handlowców w proces szkolenia! Bardzo dziękujemy!

Maciej Blaut Sales Director w Bahlsen Group

SalesOn to bardzo elastyczny i uszyty na miarę system szkoleń, który rozwija najbardziej pożądane kompetencje handlowców oraz managerów sprzedaży. Doskonale dopasowany trening on-line w czasach pandemii. Dzięki niemu, jesteśmy o krok do przodu!

Magdalena Sekulska Sales Director w Profi Sp. z o.o.

Niezwykle udany projekt. Tematy, które do tej pory przerobiliśmy są opracowane w sposób bardzo przejrzysty i zrozumiały, co przy tej formie szkoleń jest jeszcze bardziej istotne niż w przypadku tradycyjnych warsztatów. Udział w projekcie pozwala nam na poszerzanie wiedzy oraz jej usystematyzowanie. Zachęcamy do skorzystania z możliwości jakie daje platforma SalesOn.

Paweł Pasek Field Force Manager w Spectrum Brands

SalesOn to bardzo ciekawy projekt i ciesze się, że bierzemy w nim udział! Skupia on w sobie to, co jest w obecnych czasach bardzo ważne, czyli bardzo przystępną i elastyczną formę kształcenia połączoną z bardzo merytorycznymi treściami. Jestem przekonany, że cykl szkoleń on-line w SalesOn.pl wpłynie bardzo pozytywnie na nasze wyniki. Polecam!

Pavel Pechorin Director of Corporate Strategy w KREISEL

Najlepszy i najwygodniejszy format szkoleń działów sprzedaży. Zarówno dla managerów jak i dla handlowców.