SZKOLENIE ONLINE Typologia klientów – trudny klient nie istnieje
Praktyk sprzedaży, trener, konsultant
Typologia klientów – trudny klient nie istnieje
Wielu handlowców mówi „to trudny klient, nie dam rady mu nic sprzedać”. Kłopot w tym, że potem okazuje się, że konkurencja mu sprzedała, a Ty nie. Dlaczego? Jeżeli NIE potrafisz „czytać” Klienta, nie wiesz, jak z nim rozmawiać, to większość klientów będzie dla ciebie „trudna”. Z drugiej strony, jeżeli potrafisz zdefiniować, z jakim typem klienta rozmawiasz i dostosujesz do niego swoje zachowanie i słowa, to zauważysz, że trudnych klientów nie jest aż tak wielu. Analogia jest taka, jakbyś chciał się dogadać z Kaszubem mówiąc gwarą śląską. Może się jakoś będziecie rozumieć, lecz ta rozmowa będzie trudna, uciążliwa i obarczona wieloma różnymi interpretacjami. Dzięki temu szkoleniu łatwiej zrozumiesz, kim jest Twój klient, jak postępuje, jakie ma motywatory, jak z nim rozmawiać i postępować, abyś mógł po prostu łatwiej i szybciej mu sprzedać. W sprzedaży nie ma czegoś takiego jak „trudny klient” są tylko słabo przygotowani sprzedawcy. Pytanie czy wciąż chcesz mieć trudnych klientów?
Podczas tego szkolenia online dowiesz się:
- jak obsługiwać klienta typu czerwony choleryk, czyli typ dominujący, klienta typu żółty sangwinik, czyli typ entuzjastyczny, klienta typu zielony melancholik, czyli typ wahający się i klienta typu niebieski analityk, czyli typ chłodny
- co jest ważne dla każdego z wymienionych typów klienta podczas rozmów ze sprzedawcą i o czym powinieneś go informować
- jakie są typowe zachowania tych czterech typów klientów, co lubią w twojej ofercie, jakie twoje działania docenią, jak z nimi rozmawiać, czego unikać, jakie są ich mocne i słabe strony
- z którym typem klientów nie powinieneś nawiązywać zbyt bliskich kontaktów i mówić po imieniu
- do którego typu klientów należy mówić spokojnie, wolno, bez emocji, rzeczowo
- kiedy podpierać się szczegółami, przedstawiać dowody pisemne, badania, porównania
- który typ klientów preferuje kontakty nieformalne i załatwianie spraw służbowych w „małych porcjach”
- kto potrzebuje dużo czasu do namysłu, gdy musi podjąć decyzję i jacy klienci docenią twoją postawę jako cierpliwego konsultanta
- dla jakiego rodzaju klienta bardzo ważny jest twój uśmiech i kiedy musisz być elastyczny
- jakiego rodzaju klienta trzeba słuchać bardzo uważnie, ponieważ trudno jest wychwycić konkrety z tego, co on mówi
- w przypadku, jakich klientów koniecznie musisz stosować podsumowania, ponieważ zapominają dotychczasowe ustalenia i nie są wystarczająco skoncentrowani
- którym klientom nie prezentować szczegółów, ponieważ jest to dla nich męczące
To szkolenie online przeznaczone jest dla:
- Osób na stanowiskach sprzedażowych (sprzedawca, konsultant, doradca)
- Szefów sprzedaży, którzy chcą zweryfikować wiedzę i umiejętności swoich handlowców w zakresie dostosowania techniki sprzedaży do osobowości klienta
- Wszystkich osób, które chcą nauczyć się, jak dostosować techniki sprzedaży do osobowości klienta
Online training includes
Get an Online Training Completion Certificate
