Konsekwencje niskiej lub nieaktualnej wiedzy produktowej:
Konsekwencje niskiej lub nieaktualnej wiedzy produktowej:
W zespołach Handlowych:
- Zaniżone wyniki sprzedaży, kłopoty w osiąganiu targetów.
- Brak umiejętności przekonywania klienta do produktu.
- Trudności w budowaniu wizerunku “eksperta” w oczach klienta.
- Chaos komunikacyjny w zespole handlowców.
- Niezamierzone wprowadzanie klientów w błąd.
W zespołach Technicznych:
- Wydłużony czas instalacji, montażu, serwisu.
- Ryzyko większej liczby awarii i zgłaszanych reklamacji.
- Niezamierzone uszkodzenia, zniszczenia podczas instalacji
- Kaskadowanie błędnej wiedzy do nowych techników.
- Powielanie błędów technicznych.
Wśród partnerów handlowych:
- Brak zrozumienia Waszej oferty i jej wartości.
- Słabsze zaangażowanie w promocje produktu.
- Niższa sprzedaż w danej kategorii produktowej.
- Słabsza dystrybucja produktu (vs produkty konkurencji).
- Faworyzowanie produktów innych dostawców.
Niski poziom wiedzy produktowej często wynika z błędnego przekonania że:
Niski poziom wiedzy produktowej często wynika z błędnego przekonania że:
- Pracownicy poradzą sobie sami z produktem i jego zastosowaniem.
- Lepiej poświęcić czas na prace “z klientami” niż na edukację z produktów.
- Komunikacja i edukacja zmian produktowych to spory i zbędny wydatek.
- Jedna prezentacja produktowa wystarcza, aby opanować dobrze produkt.
- Kursy produktowe zawsze muszą odbywać “na sali” twarzą w twarz.
- Nowoczesne narzędzia dystrybucji wiedzy produktowej nie są potrzebne.