Szkolenie

Typologia klientów – trudny klient nie istnieje

Przemysław Mik

Praktyk sprzedaży, trener, konsultant

Typologia klientów – trudny klient nie istnieje

Wielu handlowców mówi „to trudny klient, nie dam rady mu nic sprzedać”. Kłopot w tym, że potem okazuje się, że konkurencja mu sprzedała, a Ty nie. Dlaczego? Jeżeli NIE potrafisz „czytać” Klienta, nie wiesz, jak z nim rozmawiać, to większość klientów będzie dla ciebie „trudna”. Z drugiej strony, jeżeli potrafisz zdefiniować, z jakim typem klienta rozmawiasz i dostosujesz do niego swoje zachowanie i słowa, to zauważysz, że trudnych klientów nie jest aż tak wielu. Analogia jest taka, jakbyś chciał się dogadać z Kaszubem mówiąc gwarą śląską. Może się jakoś będziecie rozumieć, lecz ta rozmowa będzie trudna, uciążliwa i obarczona wieloma różnymi interpretacjami. Dzięki temu szkoleniu łatwiej zrozumiesz, kim jest Twój klient, jak postępuje, jakie ma motywatory, jak z nim rozmawiać i postępować, abyś mógł po prostu łatwiej i szybciej mu sprzedać. W sprzedaży nie ma czegoś takiego jak „trudny klient” są tylko słabo przygotowani sprzedawcy. Pytanie czy wciąż chcesz mieć trudnych klientów?

Podczas tego szkolenia dowiesz się:

  • jak obsługiwać klienta typu czerwony choleryk, czyli typ dominujący, klienta typu żółty sangwinik, czyli typ entuzjastyczny, klienta typu zielony melancholik, czyli typ wahający się i klienta typu niebieski analityk, czyli typ chłodny
  • co jest ważne dla każdego z wymienionych typów klienta podczas rozmów ze sprzedawcą i o czym powinieneś go informować
  • jakie są typowe zachowania tych czterech typów klientów, co lubią w twojej ofercie, jakie twoje działania docenią, jak z nimi rozmawiać, czego unikać, jakie są ich mocne i słabe strony
  • z którym typem klientów nie powinieneś nawiązywać zbyt bliskich kontaktów i mówić po imieniu
  • do którego typu klientów należy mówić spokojnie, wolno, bez emocji, rzeczowo
  • kiedy podpierać się szczegółami, przedstawiać dowody pisemne, badania, porównania
  • który typ klientów preferuje kontakty nieformalne i załatwianie spraw służbowych w „małych porcjach”
  • kto potrzebuje dużo czasu do namysłu, gdy musi podjąć decyzję i jacy klienci docenią twoją postawę jako cierpliwego konsultanta
  • dla jakiego rodzaju klienta bardzo ważny jest twój uśmiech i kiedy musisz być elastyczny
  • jakiego rodzaju klienta trzeba słuchać bardzo uważnie, ponieważ trudno jest wychwycić konkrety z tego, co on mówi
  • w przypadku, jakich klientów koniecznie musisz stosować podsumowania, ponieważ zapominają dotychczasowe ustalenia i nie są wystarczająco skoncentrowani
  • którym klientom nie prezentować szczegółów, ponieważ jest to dla nich męczące

To szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Osób na stanowiskach sprzedażowych (sprzedawca, konsultant, doradca)
  • Szefów sprzedaży, którzy chcą zweryfikować wiedzę i umiejętności swoich handlowców w zakresie dostosowania techniki sprzedaży do osobowości klienta
  • Wszystkich osób, które chcą nauczyć się, jak dostosować techniki sprzedaży do osobowości klienta

Szkolenie zostało opracowane przez:

Przemysław Mik
Praktyk sprzedaży, trener, konsultant
Ponad 20 lat w sprzedaży. Karierę rozpoczynał w 1997 roku w Górnośląskim Towarzystwie Prasowym (wydawca dziennika „Trybuna Śląska”) gdzie jako specjalista ds. sprzedaży sprzedawał powierzchnie reklamowe oraz współtworzył komórkę sprzedaży reklamy wewnętrznej PAR (Prasowa Agencja Reklamowa). Następnie, od roku 2000 jako Menedżer Sprzedaży współtworzył dział sprzedaży w Instytucie Zarządzania. W roku 2003 był związany z firmą Take It – Doradztwo Personalne gdzie pełnił funkcję Dyrektora Handlowego. Od roku 2004 (do dzisiaj) Prezes Zarządu McHayes&StewardGroup Sp. z o.o. Twórca Szkoły Zarządzania Sprzedażą, odpowiedzialny m.in. za wyniki podległego zespołu sprzedaży. W ramach działań szkoleniowych, koncentruje się na aspektach postawy, umiejętności sprzedażowych, negocjacjach oraz sprzedaży przez telefon. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej.

Szkolenie składa się z następujących elementów:

Filmy

  • Wprowadzenie
    05:38
  • Opis klienta – czerwony choleryk
    06:34
  • Opis klienta – żółty sangwinik
    05:38
  • Opis klienta – niebieski analityk
    07:43
  • Opis klienta – zielony melancholik
    05:12
  • Scenka – spotkanie z klientem czerwony choleryk
    04:45
  • Scenka – spotkanie z klientem żółty sangwinik
    06:22
  • Scenka – spotkanie z klientem niebieski analityk
    06:47
  • Scenka – spotkanie z klientem zielony melancholik
    07:14

Artykuły

  • 4 wiodące elementy wpływające na działania i wypowiedzi klientów
    05:39
  • Jak obsługiwać klienta typu: czerwony choleryk, czyli typ dominujący
    03:29
  • Jak obsługiwać klienta typu: żółty sangwinik, czyli typ entuzjastyczny
    03:40
  • Jak obsługiwać klienta typu: zielony melancholik, czyli typ wahający się
    03:13
  • Jak obsługiwać klienta typu: niebieski analityk, czyli typ chłodny
    04:06

Audiobooki

  • Typologia klientów
    26:51

Zdobądź Certyfikat ukończenia szkolenia

Zaufali nam między innymi:

Chcesz dowiedzieć się, jak SalesOn pomoże Twojemu działowi sprzedaży?

Wypełnij formularz:

    Rozpocznij naukę!

    Jeżeli nie masz konta w SalesOn:
    lub jeśli masz już konto:

    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.