SZKOLENIE ONLINE Badanie potrzeb klienta w sprzedaży

Sebastian Sauter
Praktyk sprzedaży, trener, coach
Obejrzyj fragment szkolenia

Badanie potrzeb klienta w sprzedaży

Pracujesz jako sprzedawca, handlowiec, KAM albo specjalista w obsłudze klienta? Zapewne masz też w swoim doświadczeniu niejedno szkolenie sprzedażowe, na którym omawiano potrzeby klienta. Być może wydaje Ci się, że sięganie po kolejny materiał z tego zakresu nie ma większego sensu. Powinieneś sięgnąć po ten warsztat online, bo dzięki niemu poukładasz sobie wiedzę z tego zakresu i zwiększysz swoje umiejętności w kluczowej sferze pracy z klientem. Poza porządkiem zaczerpniesz też nowej wiedzy i inspiracji oraz nauczysz się jak stosować konkretne modele diagnozy potrzeb w pracy z klientami. W czasie szkolenia będziesz także mógł rozszerzyć swoją wiedzę dotyczącą kreowania potrzeb – co pozwoli Ci spojrzeć na sprzedaż nie tylko z reaktywnej strony docierania do potrzeb klienta – nauczysz się wydobywania głęboko ukrytych motywacji zakupowych. Jeśli sądzisz, że ten obszar masz „przepracowany” na pewno zainteresuje Cię materiał z najczęściej popełnianych błędów w diagnozie oraz ich konsekwencji dla sprzedaży. Twoja sprzedaż stanie się bardziej efektywna dzięki temu, że nauczysz się rozróżniać potrzeby klienta od innych aspektów, które się pojawiają podczas rozmów handlowych. Dowiesz się także jak właściwie reagować na każdy z rodzajów komunikatów. I ostatnia rzecz – jeśli zdarza Ci się, że klient jest podejrzliwy, kiedy zadajesz pytania, to szkolenie nauczy Cię jak temu zapobiegać, aby wydobyć od klienta cenne dla dalszych etapów sprzedaży informacje.

Podczas tego szkolenia online dowiesz się:

  • Jakie są najczęstsze błędy handlowców w podejściu do diagnozy potrzeb i jakie są ich konsekwencje dla sprzedaży
  • Jak pokonać opór klienta przed odpowiedzią na pytania diagnozujące potrzeby
  • W jaki sposób rozróżniać potrzeby od opisu sytuacji oraz stanowiska klienta w rozmowie i co robić w rozmowie handlowej z każdym z tych komunikatów
  • Poznasz 4 modele pomagające skutecznie diagnozować potrzeby klienta i dowiesz się w jakiej branży i sytuacji stosować każdy z nich
  • Który model diagnozy potrzeb wybrać do każdego z typów psychologicznych klienta
  • Co zrobić na początku rozmowy handlowej, aby klient chętniej mówił o swoich potrzebach
  • Jaką przyjąć strategię pytań i zdań perswazyjnych, aby wykreować potrzeby klienta
  • Która ze strategii pracy z potrzebami klienta jest adekwatna do branży w której pracujesz

To szkolenie online przeznaczone jest dla:

  • Doświadczonych sprzedawców, którzy sprzedają i chcą odświeżyć oraz uporządkować swoją wiedzę, na temat technik diagnozy potrzeb klienta
  • Początkujących sprzedawców, którzy chcą nabrać od początku swojej pracy dobrych i właściwych nawyków diagnozowania potrzeb klienta
  • Wszystkich, którzy planują lub przygotowują się do pracy z klientem i temat potrzeb klienta jest dla nich ważny

Sebastian Sauter
Praktyk sprzedaży, trener, coach
Od 15 lat pracuje i wspiera rozwój biznesu. Pracował jako handlowiec, później awansując zarządzał sprzedażą jako manager. Doświadczenie handlowe i kierownicze zdobywał pracując między innymi w strukturach handlowych PTK Centertel (obecnie Orange). Zarządzając jako Kierownik Sprzedaży osiągał wysokie wzrosty sprzedaży kierując 80 osobową strukturą sprzedaży. Dalsze doświadczenia managerskie wiązały się z pracą w firmie szkoleniowej, gdzie był odpowiedzialny między innymi za jej rozwój pod kątem organizacji struktur handlowych i realizację wyniku biznesowego. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z obszaru „sprzedażowych umiejętności miękkich”. We współpracy z biznesem cechuje go orientacja na cele i efektywność podejmowanych działań. Tworzy autorskie programy szkoleniowe, oparte na konkretnych celach rozwojowych. Od początku swojego doświadczenia trenerskiego przeprowadził około 600 dni szkoleniowo – konsultacyjnych. Specjalizacja: Postawa, Sprzedaż, Obsługa Klienta, Wywieranie wpływu.

Szkolenie online składa
się z następujących elementów:

Filmy
Badanie potrzeb klienta w sprzedaży – Błędy badania potrzeb cz. 1 10:53
Badanie potrzeb klienta w sprzedaży – Potrzeby, sytuacja i stanowiska cz. 2 10:38
Badanie potrzeb klienta w sprzedaży – Techniki badania potrzeb cz. 3 09:43
Badanie potrzeb klienta w sprzedaży – Model 3P cz. 4 13:13
Badanie potrzeb klienta w sprzedaży – Model FOP cz. 5 08:50
Badanie potrzeb klienta w sprzedaży – Model 3xP cz. 6 10:00
Badanie potrzeb klienta w sprzedaży – Model 5xP cz. 7 11:24
Artykuły
Czy temat potrzeb jest nadal potrzebny sprzedawcom? 03:40

Zdobądź Certyfikat ukończenia szkolenia online

Certyfikat Badanie potrzeb klienta w sprzedaży
Obejrzyj fragment szkolenia

Pozostałe szkolenia

Klienci o SalesOn

Anna Staroszczyk HR Partner w Strauss Cafe

[…] dziękuję całemu zespołowi McHayes StewardGroup za profesjonalną współpracę! SalesOn to świetne narzędzie, które w jednej przestrzeni umożliwia Pracownikom rozwój wielu kompetencji sprzedażowych

Wojciech Cichy Field Sales Director w Danone

[…] rzeczywiście dzięki SalesOn podnosimy nieustannie kompetencje naszego zespołu sprzedaży już od prawie dwóch lat! To wszystko było możliwe dzięki wzajemnemu zrozumieniu, zaangażowaniu i partnerskiej współpracy. Podziękowania dla całego zespołu McHayes Steward Group oraz zespołu HR and Sales Danone

Joanna Mazur-Zwinka Dyrektor ds. Sprzedaży w FFiL Śnieżka SA

Proces rozwoju kompetencji sił sprzedaży to długoterminowa praca. Ważne, aby stopniowo, ze zrozumieniem i z praktycznym zastosowaniem przyswajać wiedzę, a nie „odbyć” szkolenie raz w roku. Dzięki SalesOn jest to możliwe non stop i to bez względu na okoliczności (COVID). Polecam!

Krzysztof Mikoda Sales Director w ZPC Vobro

Dziękujemy za świetny system szkoleń. Zdobytą wiedzę Zespół Sprzedaży wykorzysta od razu praktycznie ponieważ bardzo dobrze to przygotowaliście. Polecam dla każdego Zespołu Sprzedaży w branży FMCG.

Zofia Kotowska-Popik Dyrektor HR w Perła Browary Lubelskie

[…] jest nam bardzo miło, to udana i owocna współpraca SalesOn.pl z Perełką:). Szczególnie cieszy zaangażowanie naszych handlowców w proces szkolenia! Bardzo dziękujemy!

Maciej Blaut Sales Director w Bahlsen Group

SalesOn to bardzo elastyczny i uszyty na miarę system szkoleń, który rozwija najbardziej pożądane kompetencje handlowców oraz managerów sprzedaży. Doskonale dopasowany trening on-line w czasach pandemii. Dzięki niemu, jesteśmy o krok do przodu!

Magdalena Sekulska Sales Director w Profi Sp. z o.o.

Niezwykle udany projekt. Tematy, które do tej pory przerobiliśmy są opracowane w sposób bardzo przejrzysty i zrozumiały, co przy tej formie szkoleń jest jeszcze bardziej istotne niż w przypadku tradycyjnych warsztatów. Udział w projekcie pozwala nam na poszerzanie wiedzy oraz jej usystematyzowanie. Zachęcamy do skorzystania z możliwości jakie daje platforma SalesOn.

Paweł Pasek Field Force Manager w Spectrum Brands

SalesOn to bardzo ciekawy projekt i ciesze się, że bierzemy w nim udział! Skupia on w sobie to, co jest w obecnych czasach bardzo ważne, czyli bardzo przystępną i elastyczną formę kształcenia połączoną z bardzo merytorycznymi treściami. Jestem przekonany, że cykl szkoleń on-line w SalesOn.pl wpłynie bardzo pozytywnie na nasze wyniki. Polecam!

Pavel Pechorin Director of Corporate Strategy w KREISEL

Najlepszy i najwygodniejszy format szkoleń działów sprzedaży. Zarówno dla managerów jak i dla handlowców.