Szkolenie

Badanie potrzeb klienta w sprzedaży

Sebastian Sauter

Praktyk sprzedaży, trener, coach

Badanie potrzeb klienta w sprzedaży

Pracujesz jako sprzedawca, handlowiec, KAM albo specjalista w obsłudze klienta? Zapewne masz też w swoim doświadczeniu niejedno szkolenie sprzedażowe, na którym omawiano potrzeby klienta. Być może wydaje Ci się, że sięganie po kolejny materiał z tego zakresu nie ma większego sensu. Powinieneś sięgnąć po ten warsztat online, bo dzięki niemu poukładasz sobie wiedzę z tego zakresu i zwiększysz swoje umiejętności w kluczowej sferze pracy z klientem. Poza porządkiem zaczerpniesz też nowej wiedzy i inspiracji oraz nauczysz się jak stosować konkretne modele diagnozy potrzeb w pracy z klientami. W czasie szkolenia będziesz także mógł rozszerzyć swoją wiedzę dotyczącą kreowania potrzeb – co pozwoli Ci spojrzeć na sprzedaż nie tylko z reaktywnej strony docierania do potrzeb klienta – nauczysz się wydobywania głęboko ukrytych motywacji zakupowych. Jeśli sądzisz, że ten obszar masz „przepracowany” na pewno zainteresuje Cię materiał z najczęściej popełnianych błędów w diagnozie oraz ich konsekwencji dla sprzedaży. Twoja sprzedaż stanie się bardziej efektywna dzięki temu, że nauczysz się rozróżniać potrzeby klienta od innych aspektów, które się pojawiają podczas rozmów handlowych. Dowiesz się także jak właściwie reagować na każdy z rodzajów komunikatów. I ostatnia rzecz – jeśli zdarza Ci się, że klient jest podejrzliwy, kiedy zadajesz pytania, to szkolenie nauczy Cię jak temu zapobiegać, aby wydobyć od klienta cenne dla dalszych etapów sprzedaży informacje.

Podczas tego szkolenia dowiesz się:

  • Jakie są najczęstsze błędy handlowców w podejściu do diagnozy potrzeb i jakie są ich konsekwencje dla sprzedaży
  • Jak pokonać opór klienta przed odpowiedzią na pytania diagnozujące potrzeby
  • W jaki sposób rozróżniać potrzeby od opisu sytuacji oraz stanowiska klienta w rozmowie i co robić w rozmowie handlowej z każdym z tych komunikatów
  • Poznasz 4 modele pomagające skutecznie diagnozować potrzeby klienta i dowiesz się w jakiej branży i sytuacji stosować każdy z nich
  • Który model diagnozy potrzeb wybrać do każdego z typów psychologicznych klienta
  • Co zrobić na początku rozmowy handlowej, aby klient chętniej mówił o swoich potrzebach
  • Jaką przyjąć strategię pytań i zdań perswazyjnych, aby wykreować potrzeby klienta
  • Która ze strategii pracy z potrzebami klienta jest adekwatna do branży w której pracujesz

To szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Doświadczonych sprzedawców, którzy sprzedają i chcą odświeżyć oraz uporządkować swoją wiedzę, na temat technik diagnozy potrzeb klienta
  • Początkujących sprzedawców, którzy chcą nabrać od początku swojej pracy dobrych i właściwych nawyków diagnozowania potrzeb klienta
  • Wszystkich, którzy planują lub przygotowują się do pracy z klientem i temat potrzeb klienta jest dla nich ważny

Szkolenie zostało opracowane przez:

Sebastian Sauter
Praktyk sprzedaży, trener, coach
Od 15 lat pracuje i wspiera rozwój biznesu. Pracował jako handlowiec, później awansując zarządzał sprzedażą jako manager. Doświadczenie handlowe i kierownicze zdobywał pracując między innymi w strukturach handlowych PTK Centertel (obecnie Orange). Zarządzając jako Kierownik Sprzedaży osiągał wysokie wzrosty sprzedaży kierując 80 osobową strukturą sprzedaży. Dalsze doświadczenia managerskie wiązały się z pracą w firmie szkoleniowej, gdzie był odpowiedzialny między innymi za jej rozwój pod kątem organizacji struktur handlowych i realizację wyniku biznesowego. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z obszaru „sprzedażowych umiejętności miękkich”. We współpracy z biznesem cechuje go orientacja na cele i efektywność podejmowanych działań. Tworzy autorskie programy szkoleniowe, oparte na konkretnych celach rozwojowych. Od początku swojego doświadczenia trenerskiego przeprowadził około 600 dni szkoleniowo – konsultacyjnych. Specjalizacja: Postawa, Sprzedaż, Obsługa Klienta, Wywieranie wpływu

Szkolenie składa się z następujących elementów:

Filmy

  • Badanie potrzeb klienta w sprzedaży – Błędy badania potrzeb cz. 1
    10:53
  • Badanie potrzeb klienta w sprzedaży – Potrzeby, sytuacja i stanowiska cz. 2
    10:38
  • Badanie potrzeb klienta w sprzedaży – Techniki badania potrzeb cz. 3
    09:43
  • Badanie potrzeb klienta w sprzedaży – Model 3P cz. 4
    13:13
  • Badanie potrzeb klienta w sprzedaży – Model FOP cz. 5
    08:50
  • Badanie potrzeb klienta w sprzedaży – Model 3xP cz. 6
    10:00
  • Badanie potrzeb klienta w sprzedaży – Model 5xP cz. 7
    11:24

Artykuły

  • Czy temat potrzeb jest nadal potrzebny sprzedawcom?
    03:40

Zdobądź Certyfikat ukończenia szkolenia

Zaufali nam między innymi:

Chcesz dowiedzieć się, jak SalesOn pomoże Twojemu działowi sprzedaży?

Wypełnij formularz:

    Rozpocznij naukę!

    Jeżeli nie masz konta w SalesOn:
    lub jeśli masz już konto:

    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.