SZKOLENIE ONLINE Filtry percepcji – jak dostroić się do klienta?

Przemysław Mik
Praktyk sprzedaży, trener, konsultant
Obejrzyj fragment szkolenia

Filtry percepcji – jak dostroić się do klienta?

W tym szkoleniu nauczymy Cię, jak poznawać filtry percepcji, które umożliwiają twoim klientom automatyczne odrzucanie jednych informacji, a przyswajanie i „obróbkę” innych. „Obróbka” polega na przypisaniu faktom określonego znaczenia i przyporządkowania do kategorii w pamięci klienta. Dzięki temu szkoleniu przekonasz się, że filtry percepcji decydują o tym, na których wartościach i treściach klient koncentruje swoją uwagę, a które uznaje za nieistotne. Filtr percepcji jest pewnym uogólnieniem sposobu, w jaki klient analizuje docierające do niego w danej chwili informacje. Filtry percepcji kierują myśleniem i decyzjami klienta. Podczas tego szkolenia omówimy kilka typów filtrów percepcji.

Podczas tego szkolenia online dowiesz się:

  • jak przekonywać klienta z filtrem „ja” i jakiej argumentacji używać w przypadku filtru wewnątrz-sterowny
  • rozpoznać filtr percepcji dążenie/unikanie, filtr ogólny/szczegółowy, filtr podobieństwa/różnice
  • jakich zwrotów używają klienci charakteryzujący się danym filtrem,
  • jakiej argumentacji i zwrotów używać w poszczególnych przypadkach
  • jak pracować z klientem, dla którego liczy się to, co on sam zyska i osiągnie lub otrzyma
  • jak postępować w przypadku, gdy twojego klienta cechuje egoizm i dbałość tylko o własny interes
  • jakiej argumentacji używać w przypadku klienta motywowanego korzyściami innych, który ma cechy altruisty
  • jak dobrać odpowiednią strategię wobec klientów, którzy polegają głównie na własnym doświadczeniu, przeczuciu oraz intuicji oraz klientów, którzy opierają się głównie na zdaniu różnych ekspertów, na testach, statystykach, doświadczeniu i opinii innych
  • jak odnaleźć się w sytuacji, kiedy próba przedstawiania twojej własnej interpretacji lub własnych doświadczeń spotyka się z oporem klienta
  • jak podczas procesu decyzyjnego takiego klienta wykorzystać elementy jego własnego doświadczenia
  • w jakich przypadkach musisz poprowadzić rozmowę tak, aby klient miał wrażenie, że to on steruje rozmową i ma ostatnie słowo
  • jakim klientom należy mówić, że absolutnie wszystko zależy od nich i tylko oni są w stanie podjąć właściwą decyzję

To szkolenie online przeznaczone jest dla:

  • Osób na stanowiskach sprzedażowych (sprzedawca, konsultant, doradca,przedstawiciel handlowy)
  • Szefów sprzedaży, którzy chcą zweryfikować wiedzę i umiejętności swoich handlowców w zakresie dostosowania techniki sprzedaży do sposobu postrzegania rzeczywistości przez klienta
  • Wszystkich osób, które chcą nauczyć się, jak dostosować techniki sprzedaży do sposobu postrzegania rzeczywistości przez klienta

Przemysław Mik
Praktyk sprzedaży, trener, konsultant
Ponad 20 lat w sprzedaży. Karierę rozpoczynał w 1997 roku w Górnośląskim Towarzystwie Prasowym (wydawca dziennika „Trybuna Śląska”) gdzie jako specjalista ds. sprzedaży sprzedawał powierzchnie reklamowe oraz współtworzył komórkę sprzedaży reklamy wewnętrznej PAR (Prasowa Agencja Reklamowa). Następnie, od roku 2000 jako Menedżer Sprzedaży współtworzył dział sprzedaży w Instytucie Zarządzania. W roku 2003 był związany z firmą Take It – Doradztwo Personalne gdzie pełnił funkcję Dyrektora Handlowego. Od roku 2004 (do dzisiaj) Prezes Zarządu McHayes&StewardGroup Sp. z o.o. Twórca Szkoły Zarządzania Sprzedażą, odpowiedzialny m.in. za wyniki podległego zespołu sprzedaży. W ramach działań szkoleniowych, koncentruje się na aspektach postawy, umiejętności sprzedażowych, negocjacjach oraz sprzedaży przez telefon. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej.

Szkolenie online składa
się z następujących elementów:

Filmy
Wprowadzenie 04:18
Filtr ja-inni 03:57
Filtr dążenie-unikanie 04:39
Filtr autorytet zewnętrzny-autorytet wewnętrzny 05:40
Filtr ogóły-szczegóły 03:43
Filtr podobieństwa-różnice 05:10
Artykuły
Filtr ja – inni 05:46
Filtr autorytet zewnętrzny – autorytet wewnętrzny 05:35
Filtr dążenie-unikanie 05:19
Filtr ogólny – szczegółowy 03:47
Filtr podobieństwa – różnice 04:29
Audiobooki
Jak wykorzystać wiedzę o filtrach percepcji klientów do wsparcia sprzedaży – cz.1 15:10
Jak wykorzystać wiedzę o filtrach percepcji klientów do wsparcia sprzedaży – cz.2 18:41

Zdobądź Certyfikat ukończenia szkolenia online

Certyfikat Filtry percepcji – jak dostroić się do klienta?
Obejrzyj fragment szkolenia

Pozostałe szkolenia

Klienci o SalesOn

Anna Staroszczyk HR Partner w Strauss Cafe

[…] dziękuję całemu zespołowi McHayes StewardGroup za profesjonalną współpracę! SalesOn to świetne narzędzie, które w jednej przestrzeni umożliwia Pracownikom rozwój wielu kompetencji sprzedażowych

Wojciech Cichy Field Sales Director w Danone

[…] rzeczywiście dzięki SalesOn podnosimy nieustannie kompetencje naszego zespołu sprzedaży już od prawie dwóch lat! To wszystko było możliwe dzięki wzajemnemu zrozumieniu, zaangażowaniu i partnerskiej współpracy. Podziękowania dla całego zespołu McHayes Steward Group oraz zespołu HR and Sales Danone

Joanna Mazur-Zwinka Dyrektor ds. Sprzedaży w FFiL Śnieżka SA

Proces rozwoju kompetencji sił sprzedaży to długoterminowa praca. Ważne, aby stopniowo, ze zrozumieniem i z praktycznym zastosowaniem przyswajać wiedzę, a nie „odbyć” szkolenie raz w roku. Dzięki SalesOn jest to możliwe non stop i to bez względu na okoliczności (COVID). Polecam!

Krzysztof Mikoda Sales Director w ZPC Vobro

Dziękujemy za świetny system szkoleń. Zdobytą wiedzę Zespół Sprzedaży wykorzysta od razu praktycznie ponieważ bardzo dobrze to przygotowaliście. Polecam dla każdego Zespołu Sprzedaży w branży FMCG.

Zofia Kotowska-Popik Dyrektor HR w Perła Browary Lubelskie

[…] jest nam bardzo miło, to udana i owocna współpraca SalesOn.pl z Perełką:). Szczególnie cieszy zaangażowanie naszych handlowców w proces szkolenia! Bardzo dziękujemy!

Maciej Blaut Sales Director w Bahlsen Group

SalesOn to bardzo elastyczny i uszyty na miarę system szkoleń, który rozwija najbardziej pożądane kompetencje handlowców oraz managerów sprzedaży. Doskonale dopasowany trening on-line w czasach pandemii. Dzięki niemu, jesteśmy o krok do przodu!

Magdalena Sekulska Sales Director w Profi Sp. z o.o.

Niezwykle udany projekt. Tematy, które do tej pory przerobiliśmy są opracowane w sposób bardzo przejrzysty i zrozumiały, co przy tej formie szkoleń jest jeszcze bardziej istotne niż w przypadku tradycyjnych warsztatów. Udział w projekcie pozwala nam na poszerzanie wiedzy oraz jej usystematyzowanie. Zachęcamy do skorzystania z możliwości jakie daje platforma SalesOn.

Paweł Pasek Field Force Manager w Spectrum Brands

SalesOn to bardzo ciekawy projekt i ciesze się, że bierzemy w nim udział! Skupia on w sobie to, co jest w obecnych czasach bardzo ważne, czyli bardzo przystępną i elastyczną formę kształcenia połączoną z bardzo merytorycznymi treściami. Jestem przekonany, że cykl szkoleń on-line w SalesOn.pl wpłynie bardzo pozytywnie na nasze wyniki. Polecam!

Pavel Pechorin Director of Corporate Strategy w KREISEL

Najlepszy i najwygodniejszy format szkoleń działów sprzedaży. Zarówno dla managerów jak i dla handlowców.