PROBLEM: Niska wiedza produktowa pracowników, naraża firmy na MILIONOWE straty w postaci niższej sprzedaży lub wyższych kosztów serwisu.
Konsekwencje niskiej lub nieaktualnej wiedzy produktowej:

W zespołach Handlowych:
- Zaniżone wyniki sprzedaży, kłopoty w osiąganiu targetów.
- Brak umiejętności przekonywania klienta do produktu.
- Trudności w budowaniu wizerunku “eksperta” w oczach klienta.
- Chaos komunikacyjny w zespole handlowców.
- Niezamierzone wprowadzanie klientów w błąd.
W zespołach Technicznych:
- Wydłużony czas instalacji, montażu, serwisu.
- Ryzyko większej liczby awarii i zgłaszanych reklamacji.
- Niezamierzone uszkodzenia, zniszczenia podczas instalacji
- Kaskadowanie błędnej wiedzy do nowych techników.
- Powielanie błędów technicznych.


Wśród partnerów handlowych:
- Brak zrozumienia Waszej oferty i jej wartości.
- Słabsze zaangażowanie w promocje produktu.
- Niższa sprzedaż w danej kategorii produktowej.
- Słabsze dystrybucja produktu (vs produkty konkurencji).
- Faworyzowanie produktów innych dostawców.
Już wkrótce możecie poprawić wyniki przedsiębiorstwa o 5%-15%
1
Wdrażając globalny, system transferu wiedzy.
2
Automatyzując procesy komunikacji zmian.
3
Edukując z produktu 10x szybciej, częściej i taniej.
4
Podnosząc poziomy wiedzy produktowej w zespołach.
5
Stale weryfikując wiedzę produktowo handlową
Niski poziom wiedzy produktowej często wynika z błędnego przekonania że:
- Pracownicy poradzą sobie sami z opanowaniem produktu i jego zastosowania.
- Lepiej poświęcić czas na prace “z klientami” niż na opanowanie produktów.
- Jedna prezentacja produktowa wystarcza, aby opanować dobrze produkt.
- Szkolenia produktowe zawsze muszą odbywać “na sali” twarzą w twarz.
- Komunikacja zmian produktowo-operacyjnych to spory i zbędny wydatek.
- Nowoczesne systemy do dystrybucji wiedzy produktowej nie są potrzebne.