Czy handlowcy mają dostęp do systemu z materiałami produktowymi? Wyniki ankiety.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród naszych użytkowników. Tematem ankiety było pytanie: „Czy w Waszej firmie, handlowcy mają system lub platformę, która umożliwia im szybki dostęp do materiałów handlowo-marketingowych tj.: materiały edukacyjne, prezentacje, oferty, specyfikacje produktów?”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród naszych użytkowników.
Tematem ankiety było pytanie: “Czy w Waszej firmie, handlowcy mają system lub platformę, która umożliwia im szybki dostęp do materiałów handlowo-marketingowych tj.: materiały edukacyjne, prezentacje, oferty, specyfikacje produktów?”
Dobrą informację niesie statystyka ankiety, aż 77,4% respondentów odpowiedziało, że ma dostęp do materiałów handlowo-marketingowych, edukacyjnych czy specyfikacji produktowych. Ten wynik świadczy o wysokiej świadomości wśród zarządców, działów sprzedaży czy marketingu na temat konieczności przekazywania pełnych informacji do handlowców na temat świadczonej usługi lub produktu. Podnosi to efektywności sprzedaży, jakość przekazywanych informacji klientom i finalnie ma wpływ na sukces sprzedażowy.
Jak prezentuje się grupa pozostałych 22,4% uczestników ankiety?
9,5% uczestników zadeklarowało, że nie wie, czy ma dostęp do takiej platformy w swojej firmie! To cenna informacja dla osób zarządzających działami sprzedaży.
Brak wystarczającej wiedzy produktowej, brak dostępu do materiałów marketingowych czy specyfikacji produktów może być punktem zapalnym do drastycznego spadku efektywności sprzedaży.
2,9% respondentów odpowiedziało, że posiadają taki system/platformę, lecz jej nie wykorzystują, a 10,2% użytkowników nie ma takiego systemu.
Te odpowiedzi świadczą, że około 1 na 10 handlowców nie wykorzystuje w pełni potencjału swoich umiejętności sprzedażowych, ponieważ firma nie dostarcza im pełnych informacji na temat usług/produktów lub świadomie nie chcą korzystać z zasobów wiedzy.
Czy jest jakaś możliwość poprawy tych wyników w firmach?
Przygotowaliśmy kilka punktów, które mogą pomóc rozwiązać problem sprzedawców, którzy chcieliby sprzedawać więcej, skuteczniej, ale nie mają możliwości.
Porozmawiaj z nami
Umów się na krótkiego videocalla z naszymi doradcami ds. sales enablement i poznaj platformę wprowadzającą rozwój sił sprzedaży w XXI wiek.
