Czy uwierzysz w podniesienie kompetencji sprzedażowych w 2 dni?

Opublikowane przez Przemek Mik

Wyobraź sobie, że po hiszpańsku umiesz powiedzieć tylko Barcelona i Sangria, ale trafiłeś na wyjątkową ofertę – dwudniowy wyjazd, na którym nauczysz się języka hiszpańskiego tak, że będziesz mógł bez problemu dogadać się z 1/3 mieszkańców Półwyspu Iberyjskiego. Uwierzysz w tę obietnicę? No właśnie, a jednak większość szefów działów handlowych wierzy, że szkoląc handlowców raz w roku, nauczy ich lepiej i więcej sprzedawać. Ta wiara oczywiście wynika z szeregu czynników, najważniejszym z nich są oczekiwania zarządu i samych […]

Czytaj więcej

Wyobraź sobie, że po hiszpańsku umiesz powiedzieć tylko Barcelona i Sangria, ale trafiłeś na wyjątkową ofertę – dwudniowy wyjazd, na którym nauczysz się języka hiszpańskiego tak, że będziesz mógł bez problemu dogadać się z 1/3 mieszkańców Półwyspu Iberyjskiego. Uwierzysz w tę obietnicę?

No właśnie, a jednak większość szefów działów handlowych wierzy, że szkoląc handlowców raz w roku, nauczy ich lepiej i więcej sprzedawać. Ta wiara oczywiście wynika z szeregu czynników, najważniejszym z nich są oczekiwania zarządu i samych pracowników, versus budżet szkoleniowy. Naprawdę niewiele firm jest w stanie zorganizować 12 szkoleń dla handlowców w roku – koszty tego byłyby niebotyczne, a sama logistyka i koszty utraconej sprzedaży, kiedy handlowcy są na szkoleniu – niewyobrażalne. Nie dziwne, że aż 78% handlowców twierdzi*, że są szkoleni raz w roku lub rzadziej! To zdecydowanie za mało, żeby mówić o rozwoju kompetencji.

Jednocześnie aż 61% menedżerów przyznaje, że kompetencje handlowe, czyli: wiedza, umiejętności i postawa, mają decydujący wpływ na wyniki handlowców. I oni też to wiedzą –  rozwój i nauka to jeden z najsilniej decydujących o satysfakcji z pracy czynników – wymienia go aż 59% pracowników.

A może warto, zamiast organizować to jedno, dwa szkolenia w roku, rezerwować hotel, opłacać noclegi i posiłki, wybrać szkolenie online, z testami wiedzy, możliwością dodawania własnych szkoleń produktowych, analityką i grywalizacją?

Automatyzacja procesów szkoleniowych to już nawet nie przyszłość, 41%** firm deklaruje wprowadzenie hybrydowych rozwiązań w szkoleniach działów handlowych (online + na sali), a 21% zainwestowałoby wyłącznie w szkolenia online na specjalistycznych platformach. I trudno się dziwić – prawie wszystkie procesy w firmach są już zautomatyzowane, a w dziale, który bezpośrednio odpowiada za jej wyniki finansowe działania szkoleniowe i analiza ich wpływu na kompetencje pracowników wciąż są rozproszone.

SalesOn nie tyko automatyzuje procesy szkoleniowe, ale też:

  • obniża koszty szkoleń w firmie o 85%,
  • wpływa na zwiększenie rocznej sprzedaży nawet o 7,5%,
  • dostarcza twardych danych analitycznych o kompetencjach handlowców,
  • angażuje ich w zwiększanie wiedzy o firmie i jej produktach poprzez mechanizmy EduGame.

W jednym systemie mamy więc narzędzie realnego, szybkiego i taniego wpływu na wyniki firmy + benefit pracowniczy + rozwiązanie, dzięki któremu Twoja firma przeszkoli również partnerów, dystrybutorów, pracowników w trakcie onboardingu, PR managerów, etc.!

Umów się na bezpłatne demo: https://www.baseon.com/kontakt/

Pobierz Raport “Transformacja cyfrowa w szkoleniach handlowców”: https://www.baseon.com/pobierz-ebook/

Poznaj SalesOn i zobacz co mówią o systemie nasi Klienci: https://www.baseon.com/ 

*/** Źr.: raport “Transformacja cyfrowa w szkoleniach handlowców”, McHayes&StewardGroup Sp. z o.o., m

Udostępnij wpis
Przemek Mik
Autor

Porozmawiaj z nami

Umów się na krótkiego videocalla z naszymi doradcami ds. sales enablement i poznaj platformę wprowadzającą rozwój sił sprzedaży w XXI wiek.