Jak dzięki Sales Enablement zaprojektować skuteczne szkolenia dla swoich sprzedawców? #TalkinSales #4

Opublikowane przez Adrianna Wardzała

Według przeprowadzonej przez nas ankiety handlowcy w Polsce uczestniczą średnio tylko w jednym szkoleniu w ciągu roku. Jest to zazwyczaj 2 dniowe szkolenie lub kilkugodzinne, całodniowe spotkanie. Niestety z roku na rok tego typu rozwiązania stają się coraz mniej efektywne. Co zrobić, by iść z duchem czasu i usprawnić działanie organizacji w zakresie szkoleń? Dr. Jim Kanichirayil to współprowadzący podcastu „Cascading Leadership” liczącego już ponad 60 odcinków na temat zarządzania […]

Czytaj więcej

Według przeprowadzonej przez nas ankiety handlowcy w Polsce uczestniczą średnio tylko w jednym szkoleniu w ciągu roku. Jest to zazwyczaj 2 dniowe szkolenie lub kilkugodzinne, całodniowe spotkanie. Niestety z roku na rok tego typu rozwiązania stają się coraz mniej efektywne. Co zrobić, by iść z duchem czasu i usprawnić działanie organizacji w zakresie szkoleń?

Dr. Jim Kanichirayil to współprowadzący podcastu „Cascading Leadership” liczącego już ponad 60 odcinków na temat zarządzania firmą i przywództwa. W wywiadzie dla SalesOn Talkin’ Sales skupia się na tym, jak i z czyją pomocą działy HR powinny projektować szkolenia dla handlowców i jaką rolę powinno odgrywać w tym Sales Enablement. Jego wskazówki dotyczą dwóch sytuacji: raczkującego działu SE i takiego, który posiada spore doświadczenie. 

Dojrzałe Sales Enablement jest pomostem pomiędzy działem Sprzedaży, Marketingu i Hr. Od marketingu zbiera informacje na temat zachowań klientów, a następnie przekazuje je handlowcom. W przypadku działu sprzedaży – obserwuje pracę handlowców i wspiera ich w zdobyciu umiejętności, dzięki którym będą mogli efektywniej działać na rynku.

Z działem HR – współpracuje na bieżąco, przekazując mu wiedzę na temat braków kompetencyjnych i oczekiwań edukacyjnych handlowców, a następnie wspólnie z nim projektuje szkolenia skrojone na miarę ich potrzeb indywidualnych i zespołowych. Najważniejsze, zdaniem Jima K, jest to, aby wiedzę dostarczać pracownikom regularnie, a nie od czasu do czasu. Tylko wtedy jest szansa na zauważalną poprawę efektywności sprzedawców.

Posłuchaj wywiadu z Jimem, a dowiesz się:

  • jaka jest rola menedżerów w przyswajaniu wiedzy szkoleniowej przez handlowców?
  • jak powinien działać dział Sales Enablement i na czym powinien się skoncentrować, gdy brakuje mu jeszcze doświadczenia?
  • jak za pomocą jednej małej zmiany zwiększyć efektywność szkoleń, a co za tym idzie – sprzedaży?
  • dlaczego aktywne słuchanie jest tak ważne?
  • na co warto poświęcić czas w trakcie spotkań 1:1 z pracownikiem?

Obejrzyj cały wywiad tutaj.

Udostępnij wpis
Adrianna Wardzała
Autor

Porozmawiaj z nami

Umów się na krótkiego videocalla z naszymi doradcami ds. sales enablement i poznaj platformę wprowadzającą rozwój sił sprzedaży w XXI wiek.