Szkolenie

Egzekucja ustaleń kontraktowych z kupcem sieci FMCG

Małgorzata Jastrzębska

Praktyk sprzedaży, ex kupiec, trener

Egzekucja ustaleń kontraktowych z kupcem sieci FMCG

Jesteś Key Account Managerem (KAM) i współpracujesz z kupcem z sieci handlowych? Jesteś odpowiedzialny nie tylko za ustalanie warunków umowy rocznej, za negocjacje tych warunków, ale również za egzekucję tych ustaleń z siecią? Jeżeli odpowiedź brzmi „tak”, to to szkolenie powinno być twoją obowiązkową pozycją szkoleniową. Dlaczego? Bo poprowadzi je wieloletni kupiec z jednej z wiodących sieci handlowych (fmcg, retail), który pokaże Ci najważniejsze zagadnienia egzekucji ustaleń kontraktowych z siecią handlową, który tych ustaleń po prostu nie respektuje. Podczas szkolenia zapoznasz się z 5-cioma najczęstszymi i najtrudniejszymi z sytuacji, jakie KAM może spotkać we współpracy z kupcem sieciowym. Poznasz także wagę zapisów „okołokontraktowych”. Szkolenie zaopatrzy Cię w niezbędne umiejętności, aby obronić swą rentowność, czyli wymóc na kontrahencie wykonanie obiecanych ustaleń. Poznasz perspektywę drugiej strony na to, z czym się borykasz podczas kontaktów z kupcem. Wszystko podane w prostej, zrozumiałej formie szkoleniowych filmów video wraz ze scenkami KAM – Kupiec.

Podczas tego szkolenia dowiesz się:

  • Dlaczego niektóre sieci nie respektują wybranych ustaleń kontraktowych
  • Czy negocjatorzy – kupcy sieciowi zawsze mają świadomość potencjału sprzedaży sklepów
  • Jakie są skutki braku realizacji kontraktu
  • Dlaczego tak wielu dostawców nie jest wstanie wymóc na kontrahencie realizacji umów
  • Co zrobić, gdy kupiec ogranicza asortyment
  • Jak zareagować, gdy dowiadujesz się o delistingu z zamówień, w których brak jest części ustalonego podczas negocjacji rocznych asortymentu
  • Jak nauczyć klienta, że nie może sam bez nas i bez konsekwencji podejmować dalszych decyzji w trakcie roku o kolejnej redukcji asortymentu
  • Co zrobić, gdy kupiec ogranicza liczbę promocji
  • Jak nie otwierać drogi do tego, aby obciążano nas nowymi inwestycjami w zamian za wymianę asortymentu
  • Co zrobić, gdy kupiec nie odbiera odpowiedniej ilości towaru przeznaczonego na promocje
  • Jakie elementy współpracy z siecią przy realizacji kontraktu można nazwać „zdechłymi rybami”
  • Jakie mogą być akceptowalne warunki naruszenia w trakcie roku listingu
  • Co zrobić, gdy kupiec nie wprowadza nowości
  • Na czym polega zasada „Przestrzeń powietrzna”
  • Co zrobić, gdy sieć nie realizuje ekspozycji paletowych w sklepie
  • Co zrobić, gdy spadki obrotów u klienta są większe niż na rynku

To szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Key account managerów w firmach producenckich współpracujących lub planujących współpracę z sieciami handlowymi
  • Szefów sprzedaży, właścicieli firm, którzy chcą zweryfikować wiedzę i umiejętności zarówno swoje jak i swoich Key Account Managerów w zakresie współpracy z sieciami detalicznymi
  • Wszystkich osób, które chcą nauczyć się, jak współpracować z kupcami w sieciach handlowych

Szkolenie zostało opracowane przez:

Małgorzata Jastrzębska
Praktyk sprzedaży, ex kupiec, trener
19 lat doświadczeń w sprzedaży. Wieloletni manager sieciowy i praktyk biznesu. Rozpoczęła pracę w Globi, gdzie była m.in. stock menedżerem, kierownikiem ds. zamówień i kupcem. Od 2000 roku – kupiec CARREFOUR zarządzający kolejnymi działami. W latach 2002 – 2011 Senior Manager ds. Zakupu Sektora „PDK” i „PFT” Carrefour Dyrekcja Wykonawcza. Pracując w sklepach zajmowała się projektem „merchandising”; działem Non Food. Pracując w jednej z największej na świecie korporacji, nawiązała współpracę z dziesiątkami dostawców. Realizowała projekty również w sytuacjach szczególnych np. „misje na prowincji”, zwolnienia grupowe, fuzje, kryzys wartości. Certyfikowany Coach (ICF ACC). Połączenie twardych umiejętności biznesowych z nastawieniem na rozwój „miękkich” kompetencji. Specjalista w negocjacjach. Ekspert w zapisach kontraktowych. W kontakcie z Dużymi Graczami, umie pokazać przestrzeń w rozmowach, ale i cel walki o każdy cm pola. Rozumie specyfikę pozycji rynkowej małych jak i dużych firm, które planują rozwój współpracy z silnym partnerem. Specjalizacja: Negocjacje z Kupcem, Współpraca z sieciami, Category Management, Controlling finansowy

Szkolenie składa się z następujących elementów:

Filmy

  • Egzekucja ustaleń kontraktowych – Wprowadzenie cz.1/5
    03:56
  • Egzekucja ustaleń kontraktowych – Sieć ogranicza asortyment cz.2/5
    10:18
  • Egzekucja ustaleń kontraktowych – Brak realizacji promocji cz.3/5
    09:55
  • Egzekucja ustaleń kontraktowych – Brak odbioru towaru cz.4/5
    17:42
  • Egzekucja ustaleń kontraktowych – Nie wprowadzanie nowości cz.5/5
    09:17

Artykuły

  • Egzekucja ustaleń kontraktowych z kupcem sieci FMCG – cz.1/1
    04:12

Zdobądź Certyfikat ukończenia szkolenia

Zaufali nam między innymi:

Chcesz dowiedzieć się, jak SalesOn pomoże Twojemu działowi sprzedaży?

Wypełnij formularz:

    Rozpocznij naukę!

    Jeżeli nie masz konta w SalesOn:
    lub jeśli masz już konto:

    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.