SZKOLENIE ONLINE Egzekucja ustaleń kontraktowych z kupcem sieci FMCG

Małgorzata Jastrzębska
Praktyk sprzedaży, ex kupiec, trener
Obejrzyj fragment szkolenia

Egzekucja ustaleń kontraktowych z kupcem sieci FMCG

Jesteś Key Account Managerem (KAM) i współpracujesz z kupcem z sieci handlowych? Jesteś odpowiedzialny nie tylko za ustalanie warunków umowy rocznej, za negocjacje tych warunków, ale również za egzekucję tych ustaleń z siecią? Jeżeli odpowiedź brzmi „tak”, to to szkolenie powinno być twoją obowiązkową pozycją szkoleniową. Dlaczego? Bo poprowadzi je wieloletni kupiec z jednej z wiodących sieci handlowych (fmcg, retail), który pokaże Ci najważniejsze zagadnienia egzekucji ustaleń kontraktowych z siecią handlową, który tych ustaleń po prostu nie respektuje. Podczas szkolenia zapoznasz się z 5-cioma najczęstszymi i najtrudniejszymi z sytuacji, jakie KAM może spotkać we współpracy z kupcem sieciowym. Poznasz także wagę zapisów „okołokontraktowych”. Szkolenie zaopatrzy Cię w niezbędne umiejętności, aby obronić swą rentowność, czyli wymóc na kontrahencie wykonanie obiecanych ustaleń. Poznasz perspektywę drugiej strony na to, z czym się borykasz podczas kontaktów z kupcem. Wszystko podane w prostej, zrozumiałej formie szkoleniowych filmów video wraz ze scenkami KAM – Kupiec.

Podczas tego szkolenia online dowiesz się:

  • Dlaczego niektóre sieci nie respektują wybranych ustaleń kontraktowych
  • Czy negocjatorzy – kupcy sieciowi zawsze mają świadomość potencjału sprzedaży sklepów
  • Jakie są skutki braku realizacji kontraktu
  • Dlaczego tak wielu dostawców nie jest wstanie wymóc na kontrahencie realizacji umów
  • Co zrobić, gdy kupiec ogranicza asortyment
  • Jak zareagować, gdy dowiadujesz się o delistingu z zamówień, w których brak jest części ustalonego podczas negocjacji rocznych asortymentu
  • Jak nauczyć klienta, że nie może sam bez nas i bez konsekwencji podejmować dalszych decyzji w trakcie roku o kolejnej redukcji asortymentu
  • Co zrobić, gdy kupiec ogranicza liczbę promocji
  • Jak nie otwierać drogi do tego, aby obciążano nas nowymi inwestycjami w zamian za wymianę asortymentu
  • Co zrobić, gdy kupiec nie odbiera odpowiedniej ilości towaru przeznaczonego na promocje
  • Jakie elementy współpracy z siecią przy realizacji kontraktu można nazwać „zdechłymi rybami”
  • Jakie mogą być akceptowalne warunki naruszenia w trakcie roku listingu
  • Co zrobić, gdy kupiec nie wprowadza nowości
  • Na czym polega zasada „Przestrzeń powietrzna”
  • Co zrobić, gdy sieć nie realizuje ekspozycji paletowych w sklepie
  • Co zrobić, gdy spadki obrotów u klienta są większe niż na rynku

To szkolenie online przeznaczone jest dla:

  • Key account managerów w firmach producenckich współpracujących lub planujących współpracę z sieciami handlowymi
  • Szefów sprzedaży, właścicieli firm, którzy chcą zweryfikować wiedzę i umiejętności zarówno swoje jak i swoich Key Account Managerów w zakresie współpracy z sieciami detalicznymi
  • Wszystkich osób, które chcą nauczyć się, jak współpracować z kupcami w sieciach handlowych
Małgorzata Jastrzębska
Praktyk sprzedaży, ex kupiec, trener
19 lat doświadczeń w sprzedaży. Wieloletni manager sieciowy i praktyk biznesu. Rozpoczęła pracę w Globi, gdzie była m.in. stock menedżerem, kierownikiem ds. zamówień i kupcem. Od 2000 roku – kupiec CARREFOUR zarządzający kolejnymi działami. W latach 2002 – 2011 Senior Manager ds. Zakupu Sektora „PDK” i „PFT” Carrefour Dyrekcja Wykonawcza. Pracując w sklepach zajmowała się projektem „merchandising”; działem Non Food. Pracując w jednej z największej na świecie korporacji, nawiązała współpracę z dziesiątkami dostawców. Realizowała projekty również w sytuacjach szczególnych np. „misje na prowincji”, zwolnienia grupowe, fuzje, kryzys wartości. Certyfikowany Coach (ICF ACC). Połączenie twardych umiejętności biznesowych z nastawieniem na rozwój „miękkich” kompetencji. Specjalista w negocjacjach. Ekspert w zapisach kontraktowych. W kontakcie z Dużymi Graczami, umie pokazać przestrzeń w rozmowach, ale i cel walki o każdy cm pola. Rozumie specyfikę pozycji rynkowej małych jak i dużych firm, które planują rozwój współpracy z silnym partnerem. Specjalizacja: Negocjacje z Kupcem, Współpraca z sieciami, Category Management, Controlling finansowy.

Szkolenie online składa
się z następujących elementów:

Filmy
Egzekucja ustaleń kontraktowych – Wprowadzenie cz.1/5 03:56
Egzekucja ustaleń kontraktowych – Sieć ogranicza asortyment cz.2/5 10:18
Egzekucja ustaleń kontraktowych – Brak realizacji promocji cz.3/5 09:55
Egzekucja ustaleń kontraktowych – Brak odbioru towaru cz.4/5 17:42
Egzekucja ustaleń kontraktowych – Nie wprowadzanie nowości cz.5/5 09:17
Artykuły
Egzekucja ustaleń kontraktowych z kupcem sieci FMCG – cz.1/1 04:12

Zdobądź Certyfikat ukończenia szkolenia online

Certyfikat Egzekucja ustaleń kontraktowych z kupcem sieci FMCG
Obejrzyj fragment szkolenia

Pozostałe szkolenia

Klienci o SalesOn

Anna Staroszczyk HR Partner w Strauss Cafe

[…] dziękuję całemu zespołowi McHayes StewardGroup za profesjonalną współpracę! SalesOn to świetne narzędzie, które w jednej przestrzeni umożliwia Pracownikom rozwój wielu kompetencji sprzedażowych

Wojciech Cichy Field Sales Director w Danone

[…] rzeczywiście dzięki SalesOn podnosimy nieustannie kompetencje naszego zespołu sprzedaży już od prawie dwóch lat! To wszystko było możliwe dzięki wzajemnemu zrozumieniu, zaangażowaniu i partnerskiej współpracy. Podziękowania dla całego zespołu McHayes Steward Group oraz zespołu HR and Sales Danone

Joanna Mazur-Zwinka Dyrektor ds. Sprzedaży w FFiL Śnieżka SA

Proces rozwoju kompetencji sił sprzedaży to długoterminowa praca. Ważne, aby stopniowo, ze zrozumieniem i z praktycznym zastosowaniem przyswajać wiedzę, a nie „odbyć” szkolenie raz w roku. Dzięki SalesOn jest to możliwe non stop i to bez względu na okoliczności (COVID). Polecam!

Krzysztof Mikoda Sales Director w ZPC Vobro

Dziękujemy za świetny system szkoleń. Zdobytą wiedzę Zespół Sprzedaży wykorzysta od razu praktycznie ponieważ bardzo dobrze to przygotowaliście. Polecam dla każdego Zespołu Sprzedaży w branży FMCG.

Zofia Kotowska-Popik Dyrektor HR w Perła Browary Lubelskie

[…] jest nam bardzo miło, to udana i owocna współpraca SalesOn.pl z Perełką:). Szczególnie cieszy zaangażowanie naszych handlowców w proces szkolenia! Bardzo dziękujemy!

Maciej Blaut Sales Director w Bahlsen Group

SalesOn to bardzo elastyczny i uszyty na miarę system szkoleń, który rozwija najbardziej pożądane kompetencje handlowców oraz managerów sprzedaży. Doskonale dopasowany trening on-line w czasach pandemii. Dzięki niemu, jesteśmy o krok do przodu!

Magdalena Sekulska Sales Director w Profi Sp. z o.o.

Niezwykle udany projekt. Tematy, które do tej pory przerobiliśmy są opracowane w sposób bardzo przejrzysty i zrozumiały, co przy tej formie szkoleń jest jeszcze bardziej istotne niż w przypadku tradycyjnych warsztatów. Udział w projekcie pozwala nam na poszerzanie wiedzy oraz jej usystematyzowanie. Zachęcamy do skorzystania z możliwości jakie daje platforma SalesOn.

Paweł Pasek Field Force Manager w Spectrum Brands

SalesOn to bardzo ciekawy projekt i ciesze się, że bierzemy w nim udział! Skupia on w sobie to, co jest w obecnych czasach bardzo ważne, czyli bardzo przystępną i elastyczną formę kształcenia połączoną z bardzo merytorycznymi treściami. Jestem przekonany, że cykl szkoleń on-line w SalesOn.pl wpłynie bardzo pozytywnie na nasze wyniki. Polecam!

Pavel Pechorin Director of Corporate Strategy w KREISEL

Najlepszy i najwygodniejszy format szkoleń działów sprzedaży. Zarówno dla managerów jak i dla handlowców.