Szkolenie

Badanie potrzeb klienta – zasady i techniki

Sebastian Sauter

Praktyk sprzedaży, trener, coach

Badanie potrzeb klienta – zasady i techniki

To szkolenie pomoże Ci lepiej diagnozować potrzeby klientów. Wpłynie to bezpośrednio na skuteczność Twojej sprzedaży. Badanie potrzeb klienta jest kluczowe dla całego procesu sprzedaży. Trudno prezentować ofertę produktową, obalać zastrzeżenia klienta czy zamknąć sprzedaż bez poznania motywów, jakimi kieruje się klient, podejmując decyzję zakupową. Dzięki temu szkoleniu będziesz umiał rzetelnie diagnozować potrzeby klienta, uwaga: diagnozować, a nie wyczuwać. Dzięki temu będziesz mógł prowadzić proces sprzedaży w pożądanym przez ciebie kierunku z uwzględnieniem zadowolenia i satysfakcji klienta. Podczas tego szkolenia poznasz model diagnozy potrzeb 3P, który pomaga w doprecyzowaniu oraz diagnozie motywów zakupu klienta.

Podczas tego szkolenia dowiesz się:

  • jak nie mylić realnych potrzeb klienta ze stanowiskiem klienta lub jego opisem sytuacji
  • jak rozpoznać trzy kategorie komunikatów ze strony klienta: stanowisko klienta, opis sytuacji i potrzeba klienta
  • jak rozpoznać dwa rodzaje pytań, które powinieneś opanować, aby rozpocząć pracę nad badaniem potrzeb Klienta, czyli pytania otwarte standardowe oraz pytania otwarte opisowe
  • jakie pytania zadawane podczas badania potrzeb klienta pomogą Ci „otworzyć” klienta i uzyskać obszerną odpowiedź, a tym samym zdobyć wiele informacji
  • jakie pytania pobudzają klienta do myślenia, a co za tym idzie, także do mówienia i zachęcają klienta do przekazania Ci odpowiedzi dłuższej, niż w formie jednego wyrazu
  • jak poprosić klienta o dokładne opisanie idealnego, wymarzonego, poszukiwanego, spełniającego jego oczekiwania produktu
  • jakie elementy wpływają na efektywność działań związanych z diagnozą i poznaniem systemu wartości klienta
  • jakie są przykłady dobrych praktyk, z zakresu badań potrzeb klienta
  • jakie są najczęściej popełniane błędy w diagnozie potrzeb

To szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Osób na stanowiskach sprzedażowych (sprzedawca, konsultant, doradca, przedstawiciel handlowy)
  • Szefów sprzedaży, którzy chcą zweryfikować wiedzę i umiejętności swoich handlowców w zakresie badania potrzeb klienta
  • Wszystkich osób, które chcą nauczyć się, jak badać potrzeby klienta

Szkolenie zostało opracowane przez:

Sebastian Sauter
Praktyk sprzedaży, trener, coach
Od 15 lat pracuje i wspiera rozwój biznesu. Pracował jako handlowiec, później awansując zarządzał sprzedażą jako manager. Doświadczenie handlowe i kierownicze zdobywał pracując między innymi w strukturach handlowych PTK Centertel (obecnie Orange). Zarządzając jako Kierownik Sprzedaży osiągał wysokie wzrosty sprzedaży kierując 80 osobową strukturą sprzedaży. Dalsze doświadczenia managerskie wiązały się z pracą w firmie szkoleniowej, gdzie był odpowiedzialny między innymi za jej rozwój pod kątem organizacji struktur handlowych i realizację wyniku biznesowego. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z obszaru „sprzedażowych umiejętności miękkich”. We współpracy z biznesem cechuje go orientacja na cele i efektywność podejmowanych działań. Tworzy autorskie programy szkoleniowe, oparte na konkretnych celach rozwojowych. Od początku swojego doświadczenia trenerskiego przeprowadził około 600 dni szkoleniowo – konsultacyjnych.Specjalizacja: Postawa, Sprzedaż, Obsługa Klienta, Wywieranie wpływu

Szkolenie składa się z następujących elementów:

Filmy

  • Badanie potrzeb klienta: 10 błędów, których należy unikać – cz.1/6
    03:54
  • Badanie potrzeb klienta: 10 błędów, których należy unikać – cz.2/6
    03:24
  • Badanie potrzeb klienta: 10 błędów, których należy unikać – cz.3/6
    04:27
  • Badanie potrzeb klienta: Sytuacja, stanowisko a potrzeba klienta. – cz.4/6
    05:40
  • Badanie potrzeb klienta: Za pomocą metody „3P” – cz.5/6
    05:13
  • Badanie potrzeb klienta: Mapa korzyści dla firmy i produktu – cz.6-ost.
    05:49

Artykuły

  • Motywatory zakupu. Dlaczego ludzie kupują?
    07:38
  • Jak zadawać pytania podczas badania potrzeb klienta
    02:18
  • System wartości klienta, a diagnoza jego potrzeb
    05:22
  • Jak wykorzystać w badaniu potrzeb klienta model diagnozy potrzeb 3p
    03:20
  • Jak nie mylić realnych potrzeb klienta ze stanowiskiem klienta lub jego opisem sytuacji
    04:23
  • Badanie potrzeb klienta – błędy w diagnozie
    02:07

Audiobooki

  • Badanie potrzeb klienta – cz.1
    19:47
  • Badanie potrzeb klienta – cz.2
    15:39

Zdobądź Certyfikat ukończenia szkolenia

Zaufali nam między innymi:

Chcesz dowiedzieć się, jak SalesOn pomoże Twojemu działowi sprzedaży?

Wypełnij formularz:

    Rozpocznij naukę!

    Jeżeli nie masz konta w SalesOn:
    lub jeśli masz już konto:

    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.