SZKOLENIE ONLINE Badanie potrzeb klienta – zasady i techniki

Sebastian Sauter
Praktyk sprzedaży, trener, coach
Obejrzyj fragment szkolenia

Badanie potrzeb klienta – zasady i techniki

To szkolenie pomoże Ci lepiej diagnozować potrzeby klientów. Wpłynie to bezpośrednio na skuteczność Twojej sprzedaży. Badanie potrzeb klienta jest kluczowe dla całego procesu sprzedaży. Trudno prezentować ofertę produktową, obalać zastrzeżenia klienta czy zamknąć sprzedaż bez poznania motywów, jakimi kieruje się klient, podejmując decyzję zakupową. Dzięki temu szkoleniu będziesz umiał rzetelnie diagnozować potrzeby klienta, uwaga: diagnozować, a nie wyczuwać. Dzięki temu będziesz mógł prowadzić proces sprzedaży w pożądanym przez ciebie kierunku z uwzględnieniem zadowolenia i satysfakcji klienta. Podczas tego szkolenia poznasz model diagnozy potrzeb 3P, który pomaga w doprecyzowaniu oraz diagnozie motywów zakupu klienta.

Podczas tego szkolenia online dowiesz się:

  • jak nie mylić realnych potrzeb klienta ze stanowiskiem klienta lub jego opisem sytuacji
  • jak rozpoznać trzy kategorie komunikatów ze strony klienta: stanowisko klienta, opis sytuacji i potrzeba klienta
  • jak rozpoznać dwa rodzaje pytań, które powinieneś opanować, aby rozpocząć pracę nad badaniem potrzeb Klienta, czyli pytania otwarte standardowe oraz pytania otwarte opisowe
  • jakie pytania zadawane podczas badania potrzeb klienta pomogą Ci „otworzyć” klienta i uzyskać obszerną odpowiedź, a tym samym zdobyć wiele informacji
  • jakie pytania pobudzają klienta do myślenia, a co za tym idzie, także do mówienia i zachęcają klienta do przekazania Ci odpowiedzi dłuższej, niż w formie jednego wyrazu
  • jak poprosić klienta o dokładne opisanie idealnego, wymarzonego, poszukiwanego, spełniającego jego oczekiwania produktu
  • jakie elementy wpływają na efektywność działań związanych z diagnozą i poznaniem systemu wartości klienta
  • jakie są przykłady dobrych praktyk, z zakresu badań potrzeb klienta
  • jakie są najczęściej popełniane błędy w diagnozie potrzeb

To szkolenie online przeznaczone jest dla:

  • Osób na stanowiskach sprzedażowych (sprzedawca, konsultant, doradca, przedstawiciel handlowy)
  • Szefów sprzedaży, którzy chcą zweryfikować wiedzę i umiejętności swoich handlowców w zakresie badania potrzeb klienta
  • Wszystkich osób, które chcą nauczyć się, jak badać potrzeby klienta
Sebastian Sauter
Praktyk sprzedaży, trener, coach
Od 15 lat pracuje i wspiera rozwój biznesu. Pracował jako handlowiec, później awansując zarządzał sprzedażą jako manager. Doświadczenie handlowe i kierownicze zdobywał pracując między innymi w strukturach handlowych PTK Centertel (obecnie Orange). Zarządzając jako Kierownik Sprzedaży osiągał wysokie wzrosty sprzedaży kierując 80 osobową strukturą sprzedaży. Dalsze doświadczenia managerskie wiązały się z pracą w firmie szkoleniowej, gdzie był odpowiedzialny między innymi za jej rozwój pod kątem organizacji struktur handlowych i realizację wyniku biznesowego. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z obszaru „sprzedażowych umiejętności miękkich”. We współpracy z biznesem cechuje go orientacja na cele i efektywność podejmowanych działań. Tworzy autorskie programy szkoleniowe, oparte na konkretnych celach rozwojowych. Od początku swojego doświadczenia trenerskiego przeprowadził około 600 dni szkoleniowo – konsultacyjnych. Specjalizacja: Postawa, Sprzedaż, Obsługa Klienta, Wywieranie wpływu.

Szkolenie online składa
się z następujących elementów:

Filmy
Badanie potrzeb klienta: 10 błędów, których należy unikać – cz.1/6 03:54
Badanie potrzeb klienta: 10 błędów, których należy unikać – cz.2/6 03:24
Badanie potrzeb klienta: 10 błędów, których należy unikać – cz.3/6 04:27
Badanie potrzeb klienta: Sytuacja, stanowisko a potrzeba klienta. – cz.4/6 05:40
Badanie potrzeb klienta: Za pomocą metody „3P” – cz.5/6 05:13
Badanie potrzeb klienta: Mapa korzyści dla firmy i produktu – cz.6-ost. 05:49
Artykuły
Motywatory zakupu. Dlaczego ludzie kupują? 07:38
Jak zadawać pytania podczas badania potrzeb klienta 02:18
System wartości klienta, a diagnoza jego potrzeb 05:22
Jak wykorzystać w badaniu potrzeb klienta model diagnozy potrzeb 3p 03:20
Jak nie mylić realnych potrzeb klienta ze stanowiskiem klienta lub jego opisem sytuacji 04:23
Badanie potrzeb klienta – błędy w diagnozie 02:07
Audiobooki
Badanie potrzeb klienta – cz.1 19:47
Badanie potrzeb klienta – cz.2 15:39

Zdobądź Certyfikat ukończenia szkolenia online

Certyfikat Badanie potrzeb klienta – zasady i techniki
Obejrzyj fragment szkolenia

Pozostałe szkolenia

Klienci o SalesOn

Anna Staroszczyk HR Partner w Strauss Cafe

[…] dziękuję całemu zespołowi McHayes StewardGroup za profesjonalną współpracę! SalesOn to świetne narzędzie, które w jednej przestrzeni umożliwia Pracownikom rozwój wielu kompetencji sprzedażowych

Wojciech Cichy Field Sales Director w Danone

[…] rzeczywiście dzięki SalesOn podnosimy nieustannie kompetencje naszego zespołu sprzedaży już od prawie dwóch lat! To wszystko było możliwe dzięki wzajemnemu zrozumieniu, zaangażowaniu i partnerskiej współpracy. Podziękowania dla całego zespołu McHayes Steward Group oraz zespołu HR and Sales Danone

Joanna Mazur-Zwinka Dyrektor ds. Sprzedaży w FFiL Śnieżka SA

Proces rozwoju kompetencji sił sprzedaży to długoterminowa praca. Ważne, aby stopniowo, ze zrozumieniem i z praktycznym zastosowaniem przyswajać wiedzę, a nie „odbyć” szkolenie raz w roku. Dzięki SalesOn jest to możliwe non stop i to bez względu na okoliczności (COVID). Polecam!

Krzysztof Mikoda Sales Director w ZPC Vobro

Dziękujemy za świetny system szkoleń. Zdobytą wiedzę Zespół Sprzedaży wykorzysta od razu praktycznie ponieważ bardzo dobrze to przygotowaliście. Polecam dla każdego Zespołu Sprzedaży w branży FMCG.

Zofia Kotowska-Popik Dyrektor HR w Perła Browary Lubelskie

[…] jest nam bardzo miło, to udana i owocna współpraca SalesOn.pl z Perełką:). Szczególnie cieszy zaangażowanie naszych handlowców w proces szkolenia! Bardzo dziękujemy!

Maciej Blaut Sales Director w Bahlsen Group

SalesOn to bardzo elastyczny i uszyty na miarę system szkoleń, który rozwija najbardziej pożądane kompetencje handlowców oraz managerów sprzedaży. Doskonale dopasowany trening on-line w czasach pandemii. Dzięki niemu, jesteśmy o krok do przodu!

Magdalena Sekulska Sales Director w Profi Sp. z o.o.

Niezwykle udany projekt. Tematy, które do tej pory przerobiliśmy są opracowane w sposób bardzo przejrzysty i zrozumiały, co przy tej formie szkoleń jest jeszcze bardziej istotne niż w przypadku tradycyjnych warsztatów. Udział w projekcie pozwala nam na poszerzanie wiedzy oraz jej usystematyzowanie. Zachęcamy do skorzystania z możliwości jakie daje platforma SalesOn.

Paweł Pasek Field Force Manager w Spectrum Brands

SalesOn to bardzo ciekawy projekt i ciesze się, że bierzemy w nim udział! Skupia on w sobie to, co jest w obecnych czasach bardzo ważne, czyli bardzo przystępną i elastyczną formę kształcenia połączoną z bardzo merytorycznymi treściami. Jestem przekonany, że cykl szkoleń on-line w SalesOn.pl wpłynie bardzo pozytywnie na nasze wyniki. Polecam!

Pavel Pechorin Director of Corporate Strategy w KREISEL

Najlepszy i najwygodniejszy format szkoleń działów sprzedaży. Zarówno dla managerów jak i dla handlowców.