Firmowe szkolenia produktowe w formie online. Szybszy sposób na transfer wiedzy asortymentowej.
Błyskawiczny transfer wiedzy produktowej
Wprowadzacie nowy produkt na rynek lub zmianę w ofercie? Chcecie uzyskać jak najlepsze wyniki na określonych grupach produktowych?
Kluczowe jest szybkie i efektywne wyedukowanie z nowości produktowych waszych handlowców lub zewnętrznych sił sprzedaży (np. dystrybutorów, hurtowników).
Buduj szkolenia produktowe online i udostępniaj je całej waszej sieci sprzedaży, oszczędzając wiele energii, dni i pieniędzy. Dodatkowo zyskasz dane pozwalające analizować wiedzę produktową znajomość aktualnych promocji (u handlowców i partnerów handlowych).
Edukuj z asortymentu
nie tracąc czasu
handlowców
Jeżdżenie po dystrybutorach, (aby ich przeszkolić z nowości) lub marnowanie “czasu sprzedażowego” Waszych handlowców, tylko po to, aby ich ściągnąć do centrali na szkolenie produktowe, nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Masz alternatywę:
- Skrócenie czasu niezbędnego na szkolenia produktowe o ponad połowę.
- Szybkie wyrównanie wiedzy produktowej u nowych oraz obecnych handlowców.
- Brak przerywania codziennej pracy handlowców, aby ich przeszkolić z produktu.
- Pomiar i analityka znajomości wiedzy produktowej u handlowców i dystrybutorów.

Prosty, szybki i tani sposób na podniesienie wiedzy produktowej (i nie tylko) u Handlowców.
SalesOn pozwoli Ci na błyskawiczny transfer wiedzy m.in. o Waszych produktach do waszych handlowców, poprzez budowanie szkoleń produktowych (asortymentowych). Wystarczy, że masz na swoim komputerze lub firmowym serwerze materiały o waszej ofercie, produktach. Teraz możesz szybko zbudować np. szkolenia asortymentowe, których celem jest zwiększenie u handlowców efektywności w 2 obszarach:
OBSZAR 1
Co sprzedają (aspekt produktowy – tzw. twardy)
Tym obszarem, czyli budowaniem szkoleń produktowych zajmuje się dział marketingu. Dlaczego? bo to ten dział posiada wszelkie kompetencje, materiały promocyjne, reklamowe oraz wiedzę o produktach które oferuje firma. Dzięki ciągłej, cyklicznej edukacji handlowców (z produktów, nowości produktowych) akcje marketingowe mają szansę na lepsza konwersję (czyli przełożenie się na wyniki sprzedaży). SalesOn pozwala na błyskawiczny transfer wiedzy produktowej z marketingu do sprzedaży lub po prostu na dystrybucję wszelkich (mniejszych) materiałów pochodzących z marketingu, które powinny być opanowane przez sprzedawców.
Kto z reguły buduje szkolenia produktowe?:
- product manager,
- brand manager,
- product owner
- marketing manager
OBSZAR 2
Jak mają to sprzedawać (aspekt umiejętnościowy – tzw miękki)
W firmach gdzie dział HR rozumie i zna specyfikę pracy
w sprzedaży, szkolenia umiejętnościowe buduje sam HR. Są firmy (gdzie HR nie czuje się na siłach, aby zbudować merytorykę szkolenia umiejętnościowego) które „przerzucają” przygotowanie materiałów na współpracujące firmy szkoleniowe. Dzięki temu działy HR otrzymują gotowe materiały, które można potem samemu zamieścić w SalesOn.
Z reguły firmy szkoleniowe dostarczają Klientom materiały szkoleniowe w formie prezentacji powerpoint lub nagranego webinarium które np. trener realizował dla Klienta.
Kto z reguły buduje szkolenia miękkie?:
- Trener wewnętrzny
- HR business partner
- L&D manager
- Zewnętrzna firma szkoleniowa / trener freelancer/ agencja produkcyjna
Bez względu czy budujesz szkolenie produktowe
(lub miękkie) możesz je budować z pojedynczych plików
jakie już masz na dysku lub firmowym serwerze.
Możesz do tego wykorzystać:
Zdjęcia (jpg, png)
Filmy (pliki video lub linko np. do You Tube)
Dokumenty (word, excel, powerpoint, pdf)
Dźwięki (pliki audio, mp XXX)
Pliki w formacie SCORM
Innymi słowy jeżeli macie już jakiekolwiek materiały o Waszych produktach w zapisie cyfrowym tj:
- Katalogi, prezentacje lub broszury waszych produktów
- Reklamy produktów, oferty prezentery itp
- Specyfikacje produktowe (cenniki, opisy techniczne, oferty)
- Nagrane szkolenia z webinariów, przez trenerów, z konferencji, warsztatów itd.
- Materiały szkoleniowe (np. jako powerpoint)
- Materiały w SCORM
Możecie w bardzo prosty sposób zbudować z nich materiały prezentacyjne lub szkolenia w naszym systemie.
