Zdalny onboarding handlowców

Opublikowane przez Adrianna Wardzała

Czy wiesz, że rozwiązania Sales Enablement możesz skutecznie wykorzystywać w procesie onboardingu oraz szkoleniach dopiero co zrekrutowanych ludzi? To znacznie efektywniejszy i atrakcyjniejszy sposób niż standardowe wprowadzenie pracownika do firmy i zasypywanie go setkami informacji. O tym, jak korzystać z tego nowoczesnego systemu przydatnego nie tylko działom HR, ale również sprzedaży i marketingowi i inicjować nowe możliwości rozwoju firmy mówi Malvina El-Sayegh, autorka podcastu #stayhuman oraz specjalistka od Sales Enablement zajmująca się relacjami i nowymi technologiami.

Czytaj więcej

Czy zdalny onboarding może być wykorzystany przez Sales Enablement? Z jakich narzędzi korzystać? I przede wszystkim – jak w interesujący sposób przedstawić firmę i nauczyć nowych umiejętności pracownika? O tym wszystkim opowiada Malvina El-Sayegh, autorka podcastu #stayhuman oraz specjalistka od Sales Enablement.

Dziś spora część pracowników, m.in. przedstawicieli handlowych pracuje w trybie zdalnym. W ten sam sposób są rekrutowani, tak też przechodzą proces onboardingu. Oczywiście każdy z tych etapów w dalszym ciągu jest wyzwaniem, jednak trudno nie docenić szeregu zalet, jakie niesie ze sobą praca online. Podobnie jest z procesem onboardingu i szkoleniami wprowadzającymi. Przeprowadzane zdalnie niejednokrotnie bywają ciekawsze pod względem audiowizualnym, bardziej angażujące i bogatsze w treść niż podczas standardowych spotkań. Ponadto – zdaniem Malviny El-Sayegh – jest to świetna okazja do otwarcia się firmy na nowe możliwości, tym bardziej, że pracując w trybie zdalnym barierą przestaje być inny kraj czy nawet kontynent. 

Wracając do tematu, jakim jest zdalny onboarding – w pierwszych dniach pracy nowe osoby bombardowane są wiedzą, która niejednokrotnie przytłacza ich. Otrzymują tak wiele informacji, że niektórych w ogóle nie rejestrują, a inne w krótkim czasie “wylatują” im z głowy. Z kolei firmy chcą przekazać jak najwięcej informacji, wychodząc z założenia, że jest to skuteczna forma szkolenia. Niestety ludzki mózg ma swoje ograniczenia. Jak z tego wybrnąć? Zdaniem Malviny warto w tej sytuacji skorzystać z testów wiedzy.

Z wideo dowiesz się, jak:

  • sprawić, żeby proces onboardingu był równie ciekawy i angażujący, jak na żywo;
  • radzić sobie z wdrażaniem pracowników w czasach pocovidowych;
  • osiągnąć kluczowe korzyści dzięki wdrożeniu Sales Enablement w proces onboardingu;
  • przekazać pracownikowi wiedzę o produkcie i potrzebach klienta.

To tylko część pytań, na które Mavina El-Sayegh udzieliła odpowiedzi. Zachęcamy do obejrzenia całego wywiadu:

A jeśli poszukujesz jeszcze więcej wiedzy na temat Sales Enablement – zachęcam również do obejrzenia wywiadu z ekspertem Felixem Kruegerem „Wszystko co musisz wiedzieć o Sales Enablement”

Udostępnij wpis
Adrianna Wardzała
Autor

Porozmawiaj z nami

Umów się na krótkiego videocalla z naszymi doradcami ds. sales enablement i poznaj platformę wprowadzającą rozwój sił sprzedaży w XXI wiek.