Akademia edukacyjna dla operatorów na miarę XXI wieku

Opublikowane przez Grzegorz Zaleski

Walka o talenty i pracowników trwa w najlepsze. Coraz więcej firm stawia nie tylko na rozwój swoich pracowników, ale również na wspieranie kompetencji partnerów, dystrybutorów, dealerów i operatorów. Firmy, które współpracują z setkami czy tysiącami zewnętrznych partnerów, tworzą wewnętrzne akademie i programy rozwoju. To pozwala im wyróżnić się jako te, które nie tylko oferują produkt, usługę, rozwiązanie, ale też dają partnerom wiedzę i umiejętności. Znaczenie tego trendu dostrzegł również zarząd MiŚOT S.A. (to oczywiście skrót […]

Czytaj więcej

Walka o talenty i pracowników trwa w najlepsze. Coraz więcej firm stawia nie tylko na rozwój swoich pracowników, ale również na wspieranie kompetencji partnerów, dystrybutorów, dealerów i operatorów. Firmy, które współpracują z setkami czy tysiącami zewnętrznych partnerów, tworzą wewnętrzne akademie i programy rozwoju. To pozwala im wyróżnić się jako te, które nie tylko oferują produkt, usługę, rozwiązanie, ale też dają partnerom wiedzę i umiejętności. Znaczenie tego trendu dostrzegł również zarząd MiŚOT S.A. (to oczywiście skrót od mali i średni operatorzy telekomunikacyjni). W związku z tym uruchomiony został program nastawiony na edukację i podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników i współpracowników – MiŚOT Akademia. Jej częścią jest platforma SalesOn

Nowoczesna edukacja

Stworzenie tego projektu było dużym wyzwaniem, ma też ogromne znaczenie dla dalszego rozwoju środowiska małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych. Już wkrótce Akademia zapewni pracownikom dostęp do specjalistycznej wiedzy. Pozwoli też ograniczyć ich rotację oraz umożliwi łatwiejsze zidentyfikowanie ekspertów z konkretnych dziedzin i stworzenie mapy brakujących kompetencji.  Akademia MiŚOT została zaprojektowana w sposób, który umożliwia każdemu uczestnikowi skorzystanie z wybranych bezpłatnych szkoleń online lub płatnych ścieżek tematycznych. W przyszłości organizowane będą także szkolenia stacjonarne oraz w modelu hybrydowym. Ważnym elementem platformy są testy wiedzy, na podstawie których już niebawem będzie można uzyskać certyfikaty. Cała platforma została uporządkowana tematycznie pod kątem potrzeb operatorów. Można tu znaleźć zarówno artykuły, jak i materiały wideo, specyfikacje techniczne oraz studia przypadków. 

Od branży dla branży

Oprócz szkoleń z obszaru sprzedaży, które już dziś są dostępne na platformie SalesON, Grupa MiŚOT stawia na tworzenie własnych, dopasowanych do branży telekomunikacyjnej. Aby zapewnić ich najwyższą jakość, powołana została Radę Programowa, która ma zadbać o to, aby projekt wykraczał poza standardowy zbiór webinarów i był przedsięwzięciem szkoleniowo-rozwojowym na miarę XXI wieku. Bardzo ważne jest przy tym zaprojektowanie elementów grywalizacyjnych, które będą motywowały użytkowników do rozwoju i korzystania z oferty szkoleniowej.  – Akademia jest też motywacją do podnoszenia jakości usług – mówi Marcin Orocz, dyrektor Biura Projektów w grupie. – W zamian za zdobycie nowych umiejętności odblokowana zostanie dla dystrybutorów możliwość przystąpienia do ogólnopolskich przetargów, projektów komercyjnych i nie tylko. Chcemy, aby Akademia pozwalała też na swobodną wymianę kompetencji w prostym modelu rozliczeniowym. 

Pilotaż

Przed rozpoczęciem projektu Grupa MiŚOT dokładnie przeanalizowała potrzeby w organizacji poprzez przeprowadzenie badań i wywiadów. Aby zapewnić maksymalne dopasowanie szkoleń do potrzeb MiŚOT-ów, uruchomiony został pilotaż dla 150 ochotników, którzy sprawdzają obecnie zasoby Akademii.

Szkolenia dopasowane do potrzeb branży telekomunikacyjnej

Docelowo platforma pozwoli dostawcom samodzielnie tworzyć i publikować szkolenia dopasowane do ich potrzeb. Dzięki możliwości analizy zdobytych umiejętności przez każdego z pracowników powstanie mapa kompetencji. Wskaże ona brakujące umiejętności u innych użytkowników, a także umożliwi podjęcie współpracy przy określonych projektach.  Celem Akademii wykorzystującej platformę SalesOn jest wsparcie operatorów oraz stworzenie własnej biblioteki szkoleń produktowych i branżowych. Na podstawie ich aktywności możliwa będzie analiza zdobytych danych (i to w czasie rzeczywistym), a w efekcie szybka optymalizacja działania platformy. 

Udostępnij wpis
Grzegorz Zaleski
Autor

Porozmawiaj z nami

Umów się na krótkiego videocalla z naszymi doradcami ds. sales enablement i poznaj platformę wprowadzającą rozwój sił sprzedaży w XXI wiek.